خرید iptv  ,خرید Cccam  ,خرید سی سی کم  ,خرید سیسیکم  ,خريد فرش ماشينى  ,buy glass mosaic tile online  ,Covid 19 Clinic testing and vaccination  ,طراحی وب سایت  ,دستگاه ضبط صدا  ,عکاسی صنعتی  ,آموزشگاه خیاطی  ,download serial irani  ,آبنما خانگی  ,صنایع دستی اصفهان  ,میناکاری  ,
معماري نوين تدريس شيدا موزيك .

شيدا موزيك

معماري نوين تدريس

معماري نوين تدريس

معماري نوين تدريس به شيوه ها و روش هايي گفته مي شود كه در آن معلمان سعي دارند از بهترين الگو ها و شيوه هاي تدريس در كلاس درس استفاده نمايند. در معماري نوين تدريس كه با توجه به طراحي آموزشي و الگوهاي برتر تدريس نوشته مي شود در بسياري از اوقات ، مهم ترين منبعي كه معلم براي تعيين محتوا در اختيار دارد ، كتاب درسي مي باشد كه با مطالعه دقيق آن مي بايد براي سؤالات زير جواب قانع كننده اي داشته باشند :

  1. آيا محتوا رفتارهايي را كه معلم از دانش آموزان انتظار دارد ، در آنان مي پرورانند ؟
  2. آيا محتوا براي دانش آموزان قابل درك و فهم مي باشد ؟
  3. آيا محتوا از توالي مناسب برخوردار است ؟ به بيان ديگر ، آيا محتوا طوري تنظيم شده است كه اول مفاهيم ساده تر و سپس مشكل تر را بيان كند ؟
  4. آيا محتوا با مدت زمان تدريس تناسب لازم را دارد ؟ يا اين كه حجم آن نسبت به مدت زمان در نظر گرفته شده بيشتر يا كمتر است ؟
  5. آيا اصول و مفاهيم موجود در محتوا صحيح هستند ؟

معماري نوين تدريس در يك نگاه:

در معماري نوين تدريس پس از تعيين محتواي مناسب و فعاليتهايي كه دانش آموزان بايد انجام دهند ، معلم اقدام به انتخاب روشهايي كه فعاليتهاي آموزشي او و دانش آموزان را در جهت تحقق هدفها سوق مي دهد ، اقدام مي كند . وي به مدد شيوه هاي مختلف تدريس مانند سخنراني ، پرسش و پاسخ ، آزمايش ، نمايش و گردش علمي مي بايد شرايط و محيط لازم را براي كسب دانش ها ، مهارتها و نگرشهاي مطلوب دانش آموزان و اجراي بهينه در معماري نوين تدريس فراهم سازد .بعد از انتخاب روشهاي تدريس نوبت انتخاب رسانه هاي مناسب فرا مي رسد . رسانه وسيله اي است كه موجب مي گردد بين پيام دهنده( معلم) و پيام گيرندگان (دانش آموزان) ارتباط برقرار گردد. به كارگيري رسانه هاي مناسب به خلق شرايط مطلوب در يادگيري بيشتر و اجراي معماري نوين تدريس مدد مي رساند .

معلم باتجربه

معلم با تجربه و كار آزموده بايد قادر باشد از بين انواع شيوه ها و اقسام رسانه ها آنهايي را انتخاب كند كه به نحو بهتري دانش آموزان را در رسيدن به هدفهاي آموزشي ياري مي دهند .گرچه هدفهاي رفتاري بهترين منبع و راهنما براي انتخاب شيوه ها و رسانه ها به حساب مي آيند معهذا معيارهاي ديگري نيز در اين كار تأثير بسزايي دارند .

ملاك ها ي معماري نوين تدريس و رسانه ها

  1. ويژگي هاي آموزشي ۲. ويژگي هاي فني ۳. امكانات اجرائي . در زير هر يك از اين ملاك ها به اختصار شرح داده مي شوند .

الف) ويژگي هاي آموزشي در معماري نوين تدريس :

روش يا رسانه اي كه مورد استفاده قرار مي گيرد ، بايد علاوه بر ارائه مطالب جديد ، لزومأ امكان تكرار آموخته هاي قبلي را فراهم آورده و خصوصيات زير را شامل مي شود :

  1. علاقه و توجه دانش آموزان را به خود جلب كند .
  2. توجه و علاقه دانش آموزان را تا پايان فعاليتهاي آموزشي حفظ نمايد .
  3. دانش آموزان را به پاسخگويي و ابراز واكنش ترغيب كند .

گفتني است كه معماري نوين تدريس جرياني پويا بوده و عوامل تشكيل دهنده آن به طور مداوم با يكديگر ارتباط داشته و بر هم تأثير مي گذارند . تعيين هدف كلي ، تحليل آموزشي ، انتخاب محتوا، روشها ، رسانه ها ، و نظام ارزشيابي از مراحل اساسي اين جريان به شمار رفته و متخصصات معماري نوين تدريس ، بر بنياني بودن اين مراحل هم عقيده اند .

منبع


برچسب: ،
بازدید:

نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۵:۰۵ توسط:حسن موضوع:
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موضوعات
    موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
آمار
امروز : 9
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 4950
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

http://www.monoblog.ir/ads/fb4a1af661a1397ded95f0fe7a798f6b.gif

لینک های روزانه
لينكي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
چت باکس
صفحات
[ ]